Dwunastu wykonawców jest zainteresowanych budową obwodnicy Starogardu Gdańskiego w ciągu DK-22. Większość zmieściła się w budżecie zamawiającego. Najtańszy jest Unibep.
Budowę obwodnicy inwestor wycenił na 593,360 mln zł. Tę kwotę przekroczyła tylko najdroższa oferta. Pozostałe mieszczą się w budżecie. Najtańszy jest Unibep, który proponuje 407,939 mln zł. Pozostałe oferty wyglądają następująco: konsorcjum Fabe i Mosty Łódź - 425,650 mln zł, Budimex - 441 481 mln zł, Mirbud - 447,532 mln zł, Duna Polska - 448,810 mln zł, Strabag - 471,105 mln zł, Porr - 477,287 mln zł, Mostostal Warszawa - 486,656 mln zł, NDI - 518,215 mln zł, PTU Intercor - 534,342 mln zł, Aldesa - 540,253 mln zł oraz Onde - 593,935 mln zł.
![]()
Obwodnica Starogardu Gdańskiego powstanie w ciągu Drogi krajowej nr 22. Ma mieć 16 km długości. Została zaplanowana jako droga klasy GP z jedną jezdnią w przekroju 2+1 – dla każdego kierunku jazdy przewidziano jeden pas ruchu i dodatkowo pas ruchu do wyprzedzania, który będzie występował naprzemiennie, raz dla jednego raz dla drugiego kierunku jazdy.
Z istniejącą siecią dróg nowa trasa ma się połączyć poprzez 4 ronda turbinowe w miejscu docelowych węzłów, na skrzyżowaniach Starogard Zachód, Starogard Południe, Jabłowo i Starogard Wschód. Do wybudowania jest kilkanaście obiektów mostowych i miejsce do kontroli pojazdów.
Nawierzchnia obwodnicy będzie dostosowana do nacisku 115 kN/oś. Zamontowane zostaną ekrany akustyczne i zasadzona zieleń.
Budowa tej trasy ma potrwać 39 miesięcy. Dzięki niej z miasta zostanie wyprowadzony ruch tranzytowy, w tym ten kierujący się w stronę autostrady A1.
To będzie druga obwodnica budowana w woj. pomorskim w ramach Programu budowy 100 autostrad. Wcześniej wybudowana została już obwodnica Brzezia w ciągu DK-25. W planach są także obwodnice Człuchowa, Słupska i Kobylnicy, Starogardu Gdańskiego oraz Sztumu.